Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sezamek1
    Drive
    • 2010
    • 70

    Zamieszczone przez dasiek
    Zamieszczone przez marian_ag
    Panowie, u mnie mnie wszystko na dobrej drodze, aby Octavia miała nowy rozrząd!!!
    W tym tygodniu oddałem auto, w celu wymiany wariatora na gw. Zostawiłem samochód jednego wieczora, następnego ranka przyjechałem żeby odpalili w mojej obecności i sami ocenili stan wariatora. Zagruchotało i bez żadnych problemów wzięli się za naprawę.
    Minął dzień, następnego ranka przyjeżdżam po odbiór i sprawdzenie czy wszystko "gra". Nie zagrało należycie, więc Panowie z ASO postanowili wymienić również napinacz, a że samego napinacza nie wymieniają, to wymienią cały rorząd (łańcuch, npinacz, prowadnice) Odbiór autka na dniach...
    Witam,

    Kolego, piszesz, że po wymianie wariatora coś "Nie zagrało należycie". Dalej coś gruchotało po uruchomieniu zimnego silnika? Pytam, bo ok miesiąc temu w ramach kończącej się już gwarancji wymieniono mi wariator (przestawiacz wałka rozrządu) i nie słychać różnicy podczas odpalania zimnego auta przed i po wymianie. W moim przypadku objawy są tylko i wyłącznie na zimnym silniku i przy niskich temperaturach: 3 sekundy głośniejszego klekotania, a następnie dopóki silnik się nie nagrzeje słychać taki delikatny klekot (jak w nagraniu loyd w pierwszym poście tego tematu). Na rozgrzanym silniku nie słyszę niepokojących odgłosów. Może są to hydrauliczne popychacze zaworów, albo pozostałe części rozrządu, które nie zostały wymienione u mnie, np. napinacz . Proszę napisz czy po wymianie kompletu rozrządu już wszystko u Ciebie "gra".
    Witam,

    Kolego dasiek mam kilka pytań:
    1. W którym ASO wymieniałeś nastawnik/wariator?
    2. Czy musiałeś mocno przekonywać ASO do zrobienia wymiany?
    3. Czy objawy terkotania/gruchotania występowały u Ciebie za każdym odpaleniem?
    4. Czy terkotało/gruchotało na zimnym czy na ciepłym silniku?

    Komentarz

    • dasiek
      Classic
      • 2010
      • 10

      Zamieszczone przez sezamek1

      Kolego dasiek mam kilka pytań:
      1. W którym ASO wymieniałeś nastawnik/wariator?
      2. Czy musiałeś mocno przekonywać ASO do zrobienia wymiany?
      3. Czy objawy terkotania/gruchotania występowały u Ciebie za każdym odpaleniem?
      4. Czy terkotało/gruchotało na zimnym czy na ciepłym silniku?
      1. Sinclan Wawa Grochowska
      2. Zgłosiłem głośniejszą pracę dla spokoju na gwarancji, sami postanowili wymienić.
      3 i 4. U mnie słychać to tylko na zimnym silniku, zimą po nocy, lub długim kilkugodzinnym postoju. Jak jest zimno poniżej 0 to niemal z pewnością mogę powiedzieć, że wystąpi. Nie słyszałem tego na ciepłym silniku, ani po krótkim postoju. Nie pamiętam jak było zeszłej zimy, czy coś głośniej pracowało czy nie.

      Ciekawe czy u kolegi marian_ag po wymianie całego rozrządu już jest wszystko cacy. U mnie napinacz, łańcuch podobno były ok i nie wymieniali. Napinacze podobno też były wadliwe ale w 1.8 TSI.

      Ten odgłos mogą wydawać popychacze zaworów, jest napisane w książce o głośniejszej pracy zanim się olej dostanie gdzie trzeba, ale pewności nie mam.

      pozdrawiam,
      ...:::Adam:::...

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        Zamieszczone przez dasiek
        1. Sinclan Wawa Grochowska
        2. Zgłosiłem głośniejszą pracę dla spokoju na gwarancji, sami postanowili wymienić.
        3 i 4. U mnie słychać to tylko na zimnym silniku, zimą po nocy, lub długim kilkugodzinnym postoju. Jak jest zimno poniżej 0 to niemal z pewnością mogę powiedzieć, że wystąpi. Nie słyszałem tego na ciepłym silniku, ani po krótkim postoju. Nie pamiętam jak było zeszłej zimy, czy coś głośniej pracowało czy nie.

        Ciekawe czy u kolegi marian_ag po wymianie całego rozrządu już jest wszystko cacy. U mnie napinacz, łańcuch podobno były ok i nie wymieniali. Napinacze podobno też były wadliwe ale w 1.8 TSI.

        Ten odgłos mogą wydawać popychacze zaworów, jest napisane w książce o głośniejszej pracy zanim się olej dostanie gdzie trzeba, ale pewności nie mam.
        U mnie jest po wymianie dokładnie tak samo, identycznie ..... :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • kasper64
          Drive
          • 2010
          • 78

          W Auto Świat - Poradnik 1/2012 kolejny raz piszą o tych problemach z rozrządzem oraz o programie "dobrej woli" któym nie jest objęta wprost CAXA. A swoją drogą ciekawe jaka jest skala problemu bo opisujących swoje problemy z 1.4 CAXA na tym forum jest niewielu?
          U mnie na razie takich problemów brak ale przebieg dopiero 20.000 sam. z 2009 r.

          Czy te metaliczne odgłosy słychać w kabinie przy odpalaniu czy tylko z otwartą klapą silnika? Latem żona twierdziła że samochód brzydko odpala ale stała przy samochodzie i było ciepło i startował z wyższymi obrotami (czy to podwyższenie obrotów do 1200 trwające dłuższą chwilę ok 30 s. można w jakiś sposób zmienić programowo i czy będzie to bezpieczne dla silnika i innych układów ?)

          Czy sposób eksploatacji samochodu może mieć wpływ na żywotność elementów rozrządu (rodzaj paliwa, rodzaj oleju i częstotliwość jego wymian, sposób jazdy itp.)
          kasper64

          Komentarz

          • Langusta
            RS
            • 2010
            • 1864
            • Seat

            Zamieszczone przez kasper64
            W Auto Świat - Poradnik 1/2012 kolejny raz piszą o tych problemach z rozrządzem oraz o programie "dobrej woli" któym nie jest objęta wprost CAXA. A swoją drogą ciekawe jaka jest skala problemu bo opisujących swoje problemy z 1.4 CAXA na tym forum jest niewielu?
            U mnie na razie takich problemów brak ale przebieg dopiero 20.000 sam. z 2009 r.

            Czy te metaliczne odgłosy słychać w kabinie przy odpalaniu czy tylko z otwartą klapą silnika? Latem żona twierdziła że samochód brzydko odpala ale stała przy samochodzie i było ciepło i startował z wyższymi obrotami (czy to podwyższenie obrotów do 1200 trwające dłuższą chwilę ok 30 s. można w jakiś sposób zmienić programowo i czy będzie to bezpieczne dla silnika i innych układów ?)

            Czy sposób eksploatacji samochodu może mieć wpływ na żywotność elementów rozrządu (rodzaj paliwa, rodzaj oleju i częstotliwość jego wymian, sposób jazdy itp.)
            Witam, oczywiście że słychać metaliczne odgłosy w kabinie ( tak było w moim przypadku ) pomaga tylko wymiana łańcuszka i napinacza w ASO przynajmniej w moim 1.2TSI
            Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

            Komentarz

            • faziolot
              Classic
              • 2009
              • 27

              Zamieszczone przez Langusta
              Witam, oczywiście że słychać metaliczne odgłosy w kabinie ( tak było w moim przypadku ) pomaga tylko wymiana łańcuszka i napinacza w ASO przynajmniej w moim 1.2TSI
              No właśnie, w 1.2 wadliwy był napinacz.

              U mnie - podobnie jak u was - po wymianie nastawnika, dalej słychać krótkotrwały terkot 2- 3 sek. (częściej i głośniej na zimnym).
              Pzdr

              Komentarz

              • Trusek
                Rider
                • 2009
                • 520
                • Octavia III (5E3)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                ... zebralem osoby ktore dotyczy temat stukania tego nastawnika - UZUPELNIJCIE INFO W MIARE MOZLIWOSCI - da nam to ogolny wglad w temat.

                ... a tak na marginesie - ciekawe ile tych nastawnikow jeszcze wymienia?

                Wezcie przyklad z kolegi marian_ag - info 1wsza klasa.

                1. TRUSEK; 31500 km poczatek stukania; jeszcze przed wymiana;
                2. gieu;
                3. marian_ag; 28000 km poczatek stukania; przy 40000 km wymiana; ASO Plichta Wejherowo; GWARANCJA
                4. marcinooo;
                5. sdss(1.2TSI);
                6. pascal; 60000 km poczatek stukania; ASO Silclan Warszawa
                7. czto;
                8. koz; 39000 km poczatek stukania; ASO na Bielanach Warszawa
                9. sezamek1; 30000 km poczatek stukania;
                10. faziolot; 26000 km poczatek stukania; ASO Gizycko
                11. bohen; 16000 km poczatek stukania; ASO Emida Krakow
                12. Andys;
                13. Zbigniew147; 36000 km poczatek stukania;
                14. dasiek;
                <<>> MACIEJ <<>>
                Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                Komentarz

                • idas
                  Elegance
                  • 2006
                  • 828

                  Zamieszczone przez kasper64
                  W Auto Świat - Poradnik 1/2012 kolejny raz piszą o tych problemach z rozrządzem oraz o programie "dobrej woli" któym nie jest objęta wprost CAXA. A swoją drogą ciekawe jaka jest skala problemu bo opisujących swoje problemy z 1.4 CAXA na tym forum jest niewielu?
                  Nalezy przy tym wspomniec uczciwie, ze w artykule jest takze wzmianka. iz problem dotyczy wersji przed 2010. Stad zasadnicza kwestia to czy dokonana poprawka faktycznie rozwiazuje ow problem.
                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                  Komentarz

                  • grzes74
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 176
                    • Rapid (NH3)

                    Zamieszczone przez Trusek
                    ... zebralem osoby ktore dotyczy temat stukania tego nastawnika - UZUPELNIJCIE INFO W MIARE MOZLIWOSCI - da nam to ogolny wglad w temat.

                    ... a tak na marginesie - ciekawe ile tych nastawnikow jeszcze wymienia?

                    Wezcie przyklad z kolegi marian_ag - info 1wsza klasa.

                    1. TRUSEK; 31500 km poczatek stukania; jeszcze przed wymiana;
                    2. gieu;
                    3. marian_ag; 28000 km poczatek stukania; przy 40000 km wymiana; ASO Plichta Wejherowo; GWARANCJA
                    4. marcinooo;
                    5. sdss(1.2TSI);
                    6. pascal; 60000 km poczatek stukania; ASO Silclan Warszawa
                    7. czto;
                    8. koz; 39000 km poczatek stukania; ASO na Bielanach Warszawa
                    9. sezamek1; 30000 km poczatek stukania;
                    10. faziolot; 26000 km poczatek stukania; ASO Gizycko
                    11. grzes74; 30000 km wymiana; InterAuto Krakow
                    12. bohen; 16000 km poczatek stukania; ASO Emida Krakow
                    13. Andys;
                    14. Zbigniew147; 36000 km poczatek stukania;
                    15; dasiek;

                    Sorry. Ja nic nie wymieniałem.

                    Byłem w InterAuto na przeglądzie przy 30 tys (rok temu), znając temat z OCP -zgłosiłem gościowi - i powiedziano mi że, jak głośna praca po uruchomieniu trwa krótko - nie ma potrzeby wymieniać, zawsze chwilę trwa zanim ciśnienie oleju będzie ok w całym układzie.

                    Co więcej - dwa dni temu byłem na przeglądzie Fabiedą 1.2 htp - również rozrząd łańcuch - i też jak się odpali na zimno to chodzi głośniej, też czasem jej obroty skoczą do 1400 rpm - gadka ta sama : przez krótką chwilę ma prawo być głośniej.

                    Swoją drogą jest tu jakieś zamieszanie:
                    jednym wymieniają napinacze, innym napinacze i łańcuchy, jeszcze innym nastawnik faz rozrządu.

                    Co ma jeden problem z drugim wspólnego? Może to są dwa różne problemy :
                    - co innego głośna praca bo napinacz nawala, czy łańcuch się naciąga,
                    - co innego głośna praca bo KFZ siada.
                    pozdrawiam
                    Grzes
                    polecam :

                    www.octavia-forum.de
                    www.skodacommunity.de
                    www.briskoda.net........

                    Komentarz

                    • Trusek
                      Rider
                      • 2009
                      • 520
                      • Octavia III (5E3)
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      Zamieszczone przez grzes74
                      Sorry. Ja nic nie wymieniałem.
                      ... sorki - pomylka. Postaralem sie w miare rzetelnie zebrac to do kupy, a jednak wkradl sie chochlik.
                      Juz poprawilem.



                      1. TRUSEK; 31500 km poczatek stukania; jeszcze przed wymiana;
                      2. gieu;
                      3. marian_ag; 28000 km poczatek stukania; przy 40000 km wymiana; ASO Plichta Wejherowo; GWARANCJA
                      4. marcinooo;
                      5. sdss(1.2TSI);
                      6. pascal; 60000 km poczatek stukania; ASO Silclan Warszawa
                      7. czto;
                      8. koz; 39000 km poczatek stukania; ASO na Bielanach Warszawa
                      9. sezamek1; 30000 km poczatek stukania;
                      10. faziolot; 26000 km poczatek stukania; ASO Gizycko
                      11. bohen; 16000 km poczatek stukania; ASO Emida Krakow
                      12. Andys;
                      13. Zbigniew147; 36000 km poczatek stukania;
                      14. dasiek;
                      <<>> MACIEJ <<>>
                      Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                      Komentarz

                      • zbigniew147
                        Rider
                        • 2008
                        • 482

                        Trusek
                        piękna robota.
                        aczkolwiek zachowanie mojego motoru raczej nie można porównac ze stukami niekturych tu.
                        Teraz stoje w Karpaczu w mrozach około -10 stopni i raz mi odpalił nieładnie a pozostałe razy niezauważalnie. A odpalam codziennie rano po nocce i potem po około 6 godzinach po zjechaniu ze stoku.
                        Na 12 odpaleń było jedno niepokojace i to nie przy najmoncniejszym mrozie.

                        Komentarz

                        • marian_ag
                          Classic
                          • 2011
                          • 26

                          Panowie sorki za poślizg z opinią po naprawie.

                          Sprawa wygląda następująco. Auto po odbiorze odpala nieco inaczej. Wydaję mi się, że odgłos terkotania pozostał, ale jest inny (bardziej łagodny) i występuje rzadko. Nie wiem co mam o tym sądzić. Niby ASO zrobiło "wszystko" co z tym mogło zrobić...

                          Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Otóż zauważyłem pod maską (patrząc pomiędzy blok silnika a akumulator): na skrzyni biegów, na łączeniu dolotu i kolektora, i w kilku innych miejscach oleiste ślady :shock:. Wygladają bardziej na jakiś wyciek, niż na niedbalstwo przy naprawie. Oleju w silniku nie ubywa, więc co to może być? W najbliższych dniach pojadę, żeby to zobaczyli.

                          Ogólnie rzecz biorąc, to z naprawy nie jestem do końca zadowolony.

                          Pytanie z innej beczki, ale w związku z CAXĄ :wink: :
                          Czy przy obecnych mrozach ok -10, obroty na biegu jałowym, podchodzące pod 1000obr/min to normalna rzecz?

                          Pozdrawiam!

                          Komentarz

                          • kasper64
                            Drive
                            • 2010
                            • 78

                            W innym temacie już o tym pisałem ale powtórzę jak jest u mnie
                            temp. silnika 90 st. obroty ok 650, po odpaleniu chwilowy 1-2 sek. skok obrotów do 1100 - 1200 a później spadek do ok 850-900
                            kasper64

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              Zamieszczone przez marian_ag
                              Pytanie z innej beczki, ale w związku z CAXĄ :wink: :
                              Czy przy obecnych mrozach ok -10, obroty na biegu jałowym, podchodzące pod 1000obr/min to normalna rzecz?
                              ja teraz odpalam na mrozach (-12 do -8) po nocy i zaważyłem że obroty troche wyższe trzyma trochę dłużej, ale jak juz pochodzi troszke to spadają do normalnego poziomu - u mnie.

                              Zamieszczone przez kasper64
                              W innym temacie już o tym pisałem ale powtórzę jak jest u mnie
                              temp. silnika 90 st. obroty ok 650, po odpaleniu chwilowy 1-2 sek. skok obrotów do 1100 - 1200 a później spadek do ok 850-900
                              tez tak mam

                              Komentarz

                              • marian_ag
                                Classic
                                • 2011
                                • 26

                                U mnie niezależnie od temp silnika, przy obecnych mrozach, obroty nieznacznie przed 1000/min. Pewnie komputer sobie tam jakieś "ssanie" ustawia...

                                Odpalanie na 1200/min przez 1sek to też u mnie standard.

                                Komentarz

                                • czto
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 546
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Moja wizyta w serwisie InterAuto zakończona porażką jeśii chodzi o głośną pracę. Panowie mechanicy stwierdzili, że wszystko jest ok. Głośna praca chwilę po rozruchu, to rzecz normalna. Z wiatrakami nie będę wojował. Generalnie, to już zgłupiałem.
                                  We wtorek jestem umówiony na wizytę bo mam problem z nawiewem. Na pierwszym biegu pojawia się dziwny odgłos od strony pasażera, tak jakby zacierające się łożysko. Przy okazji wrzucę im ponownie temat głośnego rozruchu, ale tak czuje, że jestem i tak na straconej pozycji. A być może wszystko jest ok?
                                  2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                  2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                  2009 Renault Clio MTV 1.4
                                  2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                  2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    Zamieszczone przez czto
                                    Głośna praca chwilę po rozruchu, to rzecz normalna
                                    bo zdaje się jest to prawdą. silnik ma zmienne fazy rozrządu czy coś tam i musi się "unormować" po uruchomieniu.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • czto
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 546
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez grzes74
                                      Byłem w InterAuto
                                      grzes74 w którym ASO byłeś? Na Kocmyrzowskiej czy Zakopiańskiej?
                                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                      Komentarz

                                      • kobar76
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 36

                                        Ja od tygodnia jeżdżę na zmienionym.
                                        42 tys i zaczęło stukać, (samochód z stycznia 2010) po wymianie nie ma różnicy odgłosy pryz odpaleniu takie same. Wymieniony miałem nastawnik, napinacz i łańcuch (był tak wyciągnięty ze po wymianie nastawiacza i napinacza nie dało się już go ustawić, korekcji nie wystarczało). Robiłem w ASO MPT Warszawa w ramach gwarancji, wymiana bez problemu ale jak zgłaszałem problem na początku grudnia to jeszcze w serwisie o tym nic nie wiedzieli ale początek stycznia już mieli info ze SAP i wymiana była bez gadania.
                                        Jeszcze w tym tygodniu umówiony jestem na wymianę filtra paliwa i pompy (terkocze).

                                        czto – daj info co zadziałasz z wentylatorem bo mam ostatnio tak samo (myślałem ze to wina mrozów)

                                        marian_ag – mam też ślady oleju na łączeniu kolektora i dolotu i kilka usmarowanych innych rurek w pobliżu (myślałem ze to w związku z naprawą). Ale miałem wlane za dużo oleju podczas naprawy (już odessałem nadwyżkę) i może to tez silnik w jakiś sposób wywalił , sam nie wiem. Po wymianie „rozrządowej” w jeździe z nadmiarem oleju silnik spalał mi ok. litra paliwa więcej , po dopompowaniu oleju wydaje się ze spalanie wróciło do normy wiec może ma to jedno z drugim cos wspólnego.

                                        Nadal mam wątpliwości co do tego czy ta cała wymiana coś pomogła skoro odgłos pracy taki sam. U mnie po tych 40 tys łańcuch rozrządu kwalifikował się do wymiany więc się obawiam jak będzie po kolejnych 40 tys i ile mnie to wtedy „zaboli” finansowo ?

                                        Komentarz

                                        • Trusek
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 520
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                          Zamieszczone przez zbigniew147
                                          Trusek
                                          piękna robota.
                                          aczkolwiek zachowanie mojego motoru raczej nie można porównac ze stukami niekturych tu.
                                          Teraz stoje w Karpaczu w mrozach około -10 stopni i raz mi odpalił nieładnie a pozostałe razy niezauważalnie. A odpalam codziennie rano po nocce i potem po około 6 godzinach po zjechaniu ze stoku.
                                          Na 12 odpaleń było jedno niepokojace i to nie przy najmoncniejszym mrozie.
                                          ... no mam dokladnie tak samo - nie mam takiego hardcoru jak na tych wszystkich filmikach ale jakies brzydsze odpalanie wystepuje rzeczywiscie.


                                          Marian_ag - co do podniesienia obrotow - TAK, TO NORMALNE. Podnosi obroty w celu podniesienia napiecia ladowania akumulatora. U mnie jest tak szczegolnie jak zostawie auto na postojowkach to po odpaleniu przez jakis czas trzyma 1000 obr/min.
                                          <<>> MACIEJ <<>>
                                          Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                          Komentarz

                                          • czto
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 546
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez czto
                                            Moja wizyta w serwisie InterAuto zakończona porażką jeśii chodzi o głośną pracę. Panowie mechanicy stwierdzili, że wszystko jest ok. Głośna praca chwilę po rozruchu, to rzecz normalna. Z wiatrakami nie będę wojował. Generalnie, to już zgłupiałem.
                                            We wtorek jestem umówiony na wizytę bo mam problem z nawiewem. Na pierwszym biegu pojawia się dziwny odgłos od strony pasażera, tak jakby zacierające się łożysko. Przy okazji wrzucę im ponownie temat głośnego rozruchu, ale tak czuje, że jestem i tak na straconej pozycji. A być może wszystko jest ok?
                                            Jestem po wizycie w ASO:
                                            1. Głośna praca nawiewu - masa liści wew. wentylatora, stąd dziwne odgłosy. Wentylator wyczyszczony.
                                            2. Rozrząd - wg. fachowców ASO mam zdrowy!!!
                                            Dziś porównywałem swoje (autko z marca 2010) odgłosy przy odpalaniu z 1.4 TSI z czerwca 2010. Obydwa autka zachowują się bardzo podobnie.
                                            Zatem, wale kilometry i się nie przejmuję!
                                            2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                            2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                            2009 Renault Clio MTV 1.4
                                            2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                            2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                            Komentarz

                                            • ukcik
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 14

                                              To się panowie dorzucę do tematu. Przerabiałem temat od ok 88000 km. Późno pewnie dlatego, że dużo tras robię, a podobno w mieście szybciej wychodzi to na jaw. Ogólnie przy 94000 stwierdzili napinacz, który wymienili na gwarancji, a doszli do przyczyny przy moim kolejnym wstawieniu auta do serwisu przy ok 102-104 tys. km. Wtedy wymienili ten nastawiacz-regulator (bo coś w ten deseń nazywali przyczynę), też na gwarancji jeszcze pomimo minięcia okresu 2 lat.

                                              Komentarz

                                              • Tichy
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 544

                                                ukcik, z takim przebiegiem to może byś się szerzej wypowiedział w temacie:



                                                [ Dodano: Czw 02 Lut, 12 09:54 ]
                                                czto, ja mam auto z 2011 i przy mrozach jak teraz (-15) też słychać silnik po odpaleniu, nawet w czasie jazdy głośniej chodzi i też trochę klekocze, choć przyznam, że metalicznych odgłosów nie słyszałem.

                                                Komentarz

                                                • ukcik
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 14

                                                  Tichy, dorzuciłem 3 grosze w temacie już

                                                  Komentarz

                                                  • Tichy
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 544

                                                    ukcik, dzięki, teraz już wiadomo, że TSI można dojechać do 100 tys. bez wymiany silnika Mam nadzieję, że naprawią Ci tą skrzynię i będziesz mógł się dalej cieszyć autem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...